PJ's sleep-time

Med en snuvig näsa och trött huvud har jag legat i soffan hela kvällen och kollat serier och bara adventsmyst i min nya pyjamas! 
Fick ett sista mejl av match #1, från mamman som jag hade samtalet med, där hon skrev tillbaka om hur tacksam hon var att jag varit snabb med att berätta hur jag kände. Men på det sättet hon skrev fick mig nästan tårögd. Visst jag gråter vanligtvis för nästan vad som helst men det fick mig att inse hur psykiskt påfrestande matchningsprocessen kommer att bli, precis som så många andra au pairer säger! 
 
I morgon bär det av till sjukhuset för att ta tbc-testet! Inget jag längtar efter...
Godnatt! 
 
Matchningsprocessen, Övrigt | |
#1 - - Daniella 🌙:

tycker det bara är spännande, med så många familjer som kan tänkas vilja ha just en själv!

Svar: Ja absolut det tycker jag med! Har längtat efter matchningsprocessen :) Men just det att man ska tacka nej till familjer och även väntan mellan matchningarna tar lite på psyket. Jag som lätt får dåligt samvete känner att jag gör familjerna besvikna när jag tackar nej, typ haha. Men jag vet själv att det är precis som om det vore en vanlig anställningsintervju och att tacka nej är ett alternativ :)
Anna Westergren

Upp