Meaningful experience

När jag ansökte som praktikant inom förskola så visste jag att när dessa tre månader var över så skulle jag gå därifrån med mängder av erferanheter, men jag förväntade mig inte att inse nu vad otroligt nödvändig denna praktik är inför mitt Au Pair år. 
 
Jag har fått möjligheten att arbeta på tre olika avdelningar med barn i åldrarna, 1-2, 2-3 och 3-5 år gamla. Nog visste jag att arbetet mellan dessa barn skulle se olika ut, men aldrig trodde jag att jag skulle lära mig såna pedagogiska nödvändigheter som kommer att vara väldigt meningsfullt i framtiden. Jag inser nu att hade jag åkt utan denna erfarenhet hade jag förmodligen stått chanslös i vissa situationer utan att veta vad jag ska ta mig till. Visst jag hade säkert lärt mig allt eftersom, men nu kommer jag dit med stadiga ben redan från första början!
 
Vad jag vill få ut av detta inlägg är en rekommendation till alla er som planerar att åka som Au Pair. Att praktisera på en förskola. Ett utmärkt sätt att tjäna ihop dina barntimmar men också att du under periodens gång växer som person med erfarenheterna du får! 
 
Ett stort plus i kanten är att jag dessutom får möjligheten att vikariera och genom det tjäna in lite fickpengar inför året! Toppen! 
 
Ansökningsprocessen | Dagis, Experiences, Förskola, Meaningful, Meningsfullt, Praktikplats, Tips | |
#1 - - Matilda :

När ungefär kommer du att åka iväg till USA? Ska bli så kul att läsa när du är där, då jag själv vill åka iväg som au pair om ett par år :)

Svar: Det är svårt att säga exakt, min praktik avslutas den 6 januari och under tiden håller jag på att ta körkort. När dessa två mål är avklarade kan jag avsluta min ansökan helt och hållet och sedan få en tid för intervju med organisationen. Efter det, om jag blir antagen, så är det bara väntan på en familj. Därför är det väldigt svårt att säga exakt när jag kommer att åka. MEN, jag hoppas på att få komma iväg någon gång mellan maj och oktober. Vet att det är väldigt långt dit, men jag hoppas att du hänger kvar ändå, skulle vara jätte kul! :)
Anna Westergren

Upp