Long time no see!

Nästan så att det börja damma här inne! Men nu dammar jag av och tänkte uppdatera det lilla som finns att berätta om processen, vilket är nästintill stillastående. 
Jag har på senaste tiden fått mer och mer jobb, vilket har gjort att jag skjutit upp det största kravet för att jag skulle få åka som aupair, körkortet. Jag vill bara ha det liggandes framför mig, och om det vore så enkelt... 
 
Jag är fortfarande lika motiverad till att åka till USA, och har helt ställt in mig på att komma i väg i höst, men vem vet, matchningsprocessen kan dra ut på det hela och jag kanske inte hittar min familj förrän i slutet av året. Det är jobbigt att tänka så nu, eftersom jag vill åka så fort som möjligt! 
 
Men redan i dag känns det som om jag faktiskt tar ett stort steg i rätt riktning. I kväll väntas riskettan, undervisning i alldeles för många timmar, men det är bara att stå ut! Ska även passa på att köpa ett gäng körlektioner, så nu jävlar piskar jag mig själv! 
 
När väl körkortet är taget så kommer även bloggen att bli betydligt mer aktiv, för då fan kommer det hända grejer! Nog med att jag har längtan till att få komma iväg, så har jag även den stor längtan att få börja blogga på riktigt igen, eftersom jag vet hur roligt det var att uppdatera om allt sist jag var i USA! 
 
Hoppas ni fortfarande hänger kvar, trots min frånvaro de senaste månaderna! Men jag lovar att saker ska bli av nu, det är ett måste! 
Ansökningsprocessen, Övrigt | Ansökan, Au Pair, Au Pair in America, Körkort, Skandinaviska Institutet, USA | |
#1 - - Hannah:

Jag förstår dig verkligen, sköt upp mitt körkort alldeles för länge. Fick det för ungefär 2 månader sedan nu och gick in i matchningsprocessen direkt efter det. Det är bara att träna, träna och träna samt motivera sig själv. Önskar dig all lycka till! :)

Upp