Saturday and Sunday

Hej på er! Det blev en hel del parkhäng den här helgen tillsammans med Frida och Rezarta. I lördag var vi uptown, för omväxlings skull då vi alltid burkar hänga downtown i SOHO. Vi kollade runt i affärer och gick sedan upp till central park för att kolla läget runt The Mall, en välkänd allé. Det blev utgång i White Plains på lördagkväll och i söndags visade jag tjejerna en jättefin park/damm ungefär 10 min norr om White Plains. Skulle aldrig ha hittat det här stället om det inte vore för mina värdföräldrar som visade mig. Inte ens Frida eller Rezarta som bott här i 1 1/2- 2 år visste om denna park. Där blev det en minipicknick i solen! 
 
Nu är det en ny vecka, och det väntas bli riktigt varmt! Jag hade en playdate idag med en nykommen tysk tjej ca 3 min från mig! Kul att lära känna lite nya människor eftersom alla mina vänner här åker hem nu under sommaren.. 
Har fått många frågor kring skillnaderna mellan utbytesåret och au pair året, och jag tänkte att det kan bli min nästa video där jag förklarar det jag lagt mest märke till, för det är en hel del faktiskt! Btw, jättekul ni som skrivit att ni gillar båda bloggarna, vet att denna kan bli bättre och får mer och mer motivation när jag läser era kommentarer! KRAM
 
Livet i USA | |
#1 - - Emma:

Har du fler bloggar?? :)

Svar: Hade en blogg när jag var utbytesstudent 2010, kan länka till den när videon kommer upp! :)
Anna Westergren

Upp