Au Pair in America

Jag har valt att åka med organisationen Skandinaviska Institutet (SIIS) som är medarbetare med den amerikanska organisation "Au Pair in America". Jag befinner mig som sagt i ansökningsprocessen, som förövrigt är preliminär fram till då jag blivit godkänd av SIIS. Vilket betyder att jag kan ansöka helt i min egen takt, vilket är perfekt eftersom jag forfarande har körkortet att ta och även få ihop mina 200 timmar av barnerfarenhet. Men redan idag har jag varit iväg och ansökt praktikplats, får förhoppningsvis svar i morgon. Har också tagit tid till att övningsköra. Måste medge att innan denna motivation var jag otroligt lat och kände ingen press över att skynda med körkort osv. Men jag trivs verklingen i denna postiva press. Ett livslångt tips till mig själv att alltid sätta upp mål, behöver inte vara enbart för långa perioder som detta fall på ett år, utan under en månad, kanske under ett dygn till och med! 
 
 
Så här ser det ut just nu på min online sida hos min organisation. Har en hel TO DO lista att gå genom, vilket jag redan har börjat halvt med. Kämpa kämpa! 
Angående blogg designen så kommer det förmodligen ske ändringar lite hit och dit under tidens gång. 
Ansökningsprocessen | Ansökan, Au Pair, Au Pair in America, SIIS, Skandinaviska Institutet, TO DO, USA | |
#1 - - Jannica Dihlén:

Härligt att du planerar att åka som au pair! :-D Själv åker jag till Kalifornien som au pair nu i oktober. Tycker om att läsa andra au pair bloggar, ska bli kul att följa dig :-)

Svar: Ja det kommer bli så himla kul! Har följt dig i ca en månad nu, jätte bra blogg! Var beredd på frågor från mig framöver! :D
Anna Westergren

#2 - - Jannica Dihlén:

Sv: Vad kul att höra! :-D
Absolut, ställ hur mycket frågor du vill! ;-)

#3 - - Louise:

Hej Anna!
Jag har tänkt åka som au pair när jag är klar med gymnasiet, men jag undrar lite när egentligen man kan börja med sin ansökan? Jag tar studenten om ett år, jobbar just nu på ett dagis och övningskör. Vill gärna åka så snart som möjligt efter studenten!
Kan du också berätta lite om SIIS? Jag har mest hört talas om Cultur care...

Svar: Absolut! Svarar på dina frågor i ett inlägg nu direkt!
Anna Westergren

Upp