Back to square one

Efter mitt år i USA som utbytesstudent 2010-2011 hittade drömmarna tillbaka om att få åka iväg långt bort under en lång period och uppleva saker. När jag läste bloggar av nya utbytesstudenter och deras förberedelser kände jag avundsjukan krypa fram. Ville befinna mig där igen, att ha ett mål framför sig och vara peppad hela tiden. Och här är jag nu, mitt i förberedelserna inför ett kommande år som Au pair i USA. 
 
Många kanske undrar varför jag valt att åka tillbaka till USA när jag ändå varit där under ett år tidigare. Visst hann jag med att se mycket av landet och alla dess städer, New York, L.A. San Fran. Washington D.C. Men det är så mycket där omkring som jag missade. Jag har hittills sett en hel del stora, typiska turist monument, denna gång vill jag uppleva alla de saker omkring som man kanske inte tänker på. Det är mycket i efterhand man kommer på att man skulle vela ha gjort, så då är det ett perfekt tillfälle att göra en nya Bucket list för det. Sen att jag kommer få möjligheten att läsa några kurser på college känns som en spännande fortsättning på mitt High School år!
 
Jag vet att jag är ute i VÄLDIGT god tid med ett presentera bloggen och mina förberedelser, med tanke på att jag inte åker förrän någon gång nästa år. Och även om det är långt kvar innan jag är klar med min ansökan, så tycker (i alla fall jag) att det kan vara kul att följa med ändå från början. Med mina tankar och funderingar, samt hur jag går till väga för att bli klar med ansökan. 
 
Tänkte i ett inlägg väldigt snart berätta var jag befinner mig just nu i ansökan! 
Detta är en tillfällig bloggdesign.
Ansökningsprocessen | Ansökan, Au Pair, USA | |
Upp