11 December 2014

Lite uppdatering såhär mellan matchningarna.
Har fått tbc-testet avcheckat och såg för någon dag sedan att SI har fått mitt belastningsregister. Så nu återstår bara hälsoundersökningsblanketen, som kommer bli klar nu på måndag då jag ska till hälsocentralen, sen är hela ansökan komplett! 
 
Igår bestämde jag och match #3 skype tid nu på söndag. Fick även reda på lite svar angånde avresedatumet i det första mejlet. Det var som så att i deras brev stod det att dom vill ha en ny au pair då deras nuvarande skulle lämna i augusti. Blev en aning förvirrad och visste inte om det var aug i år eller nästa år, och jag som planerat att åka så fort som möjligt. Men det visade sig att dom glömt uppdatera sitt nya brev och hade det gamla kvar sedan dom ansökte för deras nuvarnade, som anlände i augusti i år men hade fått hemlängtan och därför var nu familjen i en ny matchning. 
I alla fall så berättade mamman i mejlet att jag även kunde prata med deras två tidigare au pairer som referenser vilket är toppen! Väntar på svar nu då jag ska få deras mailadresser. 
Men än så länge känner jag väldigt bra för denna familj, men har en hel del frågor som jag inte fick svar på i brevet och känns komplicerat att fråga över mejl så då blir skype på söndag perfekt! 
 
En annan jättekonstig sak är att match #2, familjen utanför Washington DC, fortfarande finns kvar på min sida som en "intresserad familj" när jag i lördags skrev ett mejl att jag inte var den au pair dom sökte. Har inte heller fått något svar.. 
Fick ett mejl från APiA huvudkontor i USA där dom ville påminna att jag hade familjer som var intresserade. Dom måste nog ha sett att match #2 hängt kvar länge och att jag kanske hade missat den, men nope. Aja, efter en vecka så ska matchningarna försvinna automatiskt från sidan så får se till helgen! 
 
Idag är det 2 veckor i matchningsprocessen.
 
Matchningsprocessen, Övrigt | |
Upp