I'm going to New York!

Som sagt, igår hade jag min andra au pair intervju med New York familjen. Ett kort samtal där mamman och pappan berättade att hur underbart det vore om jag kunde bli deras au pair, och jag tackade såklart JA! Efter att ha gått med en bra magkänsla en längre tid, och att alltid ha familjen med sig i tankarna, så var mitt beslut enkelt! 
 
Jag väntade med att skriva här tills jag fick mitt avresedatum och chocken kom på mejlen idag. Måndag den 26 Januari flyttar jag till Hartsdale, New York!!!! 
Detta innebär att jag sitter på flyget om 1 månad och 8 dagar! Trodde aldrig att det skulle gå så här fort!
Från den 24 oktober, då jag tog körkortet. 27 november, då jag blev godkänd till programet. 17 december, matchade jag med familjen och 26 januari, flyttar jag! 3 månader allt som allt! 
 
Min familj bor 20 minuter utanför New York City, men beroende på rush hours så kan det bli upp till en timme. Annars finns pendeltåg, 30-40min. 
Ska ta hand om två pojkar, C som är 8 år och Q som är 2. C går i skolan, så min huvuduppgift är att underhålla lilla Q om dagarna. 
Familjen har tre bilar, så kommer att ha användning av egen bil både under jobbtid och när jag är ledig. 
 
Lite snabbfakta, men mer information kommer ni få allt efter som! 
Så glad, så taggad!!! 
 
Matchningsprocessen | |
#1 - - Kimmey ~ Kung varje dag:

Kul :) Grattis :)

Svar: Tack! Så bli jättekul :)
Anna Westergren

#2 - - Bella:

Gud vad kul! New york också! Grattis! :D

Svar: Tack! Ska verkligen bli jättekul! :D
Anna Westergren

#3 - - Daniella 🌙:

vad kul att få följa dig!

Svar: Vad kul att höra! :D
Anna Westergren

#4 - - Amanda:

Men åh så kul, grattis! Vi kommer ju att bo ungefär en timme ifrån varandra! :D

Svar: Men vad kul! Vi får se till att träffas inne i stan någon gång då! :D
Anna Westergren

#5 - - Amanda:

Absolut! Jag flyger ju den 12 så hinner inte vara där så mycket längre innan du kommer! :D

Svar: Precis! :D
Anna Westergren

#6 - - Anonym:

åh vad kul! :)

Svar: Kommer bli toppen! :)
Anna Westergren

#7 - - Julia:

Grattis!!! Så himla kul för dig:)

Svar: Tack! :) Har läst din blogg ett tag nu, du är väl också i New York? :)
Anna Westergren

#8 - - Julia:

Ja exakt, jag har varit här i snart tre veckor:) Jätte roligt att du ska bo så pass nära mig dessutom. Vi får se till att ses när du kommer hit:)

Svar: Ja precis! :) Absolut, skulle vara jättekul! :D
Anna Westergren

#9 - - Sofia:

GRATTIS! :D

Svar: Tack snälla du! :D
Anna Westergren

#10 - - Emma:

Grattis!!! Gud, vad roligt! :D

Svar: Tack! Ska bli jättekul! :D
Anna Westergren

Upp