Two thousand & fourteen

 
Dags för en årsresumé! 2014 har för mig varit ett riktigt bra år. Ett år som bara ha swishat förbi men som fyllde massor av nya fina minnen! 
 
Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?
En hel del faktiskt! Åkte på Summerburst med tjejerna, partyresa till Magaluf, klippte av mitt hår riktigt kort (ok, för mig räknas det som kort då jag i stortsett alltid haft väldigt långt hår) och tog körkortet!
 
Genomdrev du någon stor förändring?
Efter att ha jobbat på förskola under hela 2014 så upplever jag att jag utvecklat bättre tålamod och ett lugn i stressiga situationer. Annars är det väl självklart att man växte lite mer som person för varje år som går! 
  
Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
11 mars One Republic konsert, 13-14 Juni Summerburst och sjukaste bakfyllan någonsin, 25 Juli Magaluf med Joanna, 24 Oktober tog jag körkortet, 27 November då jag blev antagen till APiA och 17 december, fick reda på att NY kommer att bli mitt nya hem 2015.
 
Vilka länder besökte du?
Spanien.
 
 Bästa köpet?
Min bil som jag köpte för att klara körkortet, helt klart värd varenda slant! Min iPhone 5s och såklart magaluf-resan, ett minne för livet! 
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
När jag tog körkortet! Vilken jävla lättnad det var! Körkortet var det enda som hindrade mig att gå vidare med min au pair ansökan, därför betydde det så sjukt mycket! Absolut alla mina fina vänner, dom gör mig alltid riktigt glad :) 
 
Saknar du något under år 2014 som du vill ha år 2015?
Resa mer, absolut! Vilket jag redan i början av det nya året kommer att få göra! Träna, vilket jag är urusel på. Läste verkligen ingenting under det är året, ÄLSKAR att kolla på film och skulle verkligen vilja ha samma passion för böcker! Sen såklart, lite mer kärlek skadar väl inte. 
 
 Vad önskar du att du gjort mer?
Typ samma svar som i frågan ovan. Resa och träna. Men också det att sluta bry sig över onödiga saker, att sluta oroa sig. Något som jag måste fortsätta att träna på. 
 
Vad önskar du att du gjort mindre?
Att inte äta så mycket skräpmat. Helt galet vilken kärlek jag har till nuggets och chips&dipp. Hade faktiskt en bra period i somras du jag drack mycket green juice och åt betydligt bättre. 
Jag har dessutom slösat sjukt med pengar på bara skit egentligen. Efter att ha haft ett jobb med, för första gången i mitt liv, riktig lön så har jag bara slängt pengar runt mig... FAST jag har samtidigt varit väldigt duktig på att spara pengar inför USA. 
 
Favoritprogram på TV?
När det kommer till serier, hands down, The Walking Dead! Sen ligger Orange is the new black på en klar andraplats. Skräckkollade även genom alla Breaking Bad säsonger! 
 
Bästa boken du läste i år?
Läste faktiskt inte en enda... Men som sagt, hoppas på ändring till 2015!
 
Största musikaliska upptäckten? 
Under sommaren så upptäckte jag min kärlek för countrymusiken, haha! 
 
Vad var din största framgång på jobbet 2014?
Efter att ha jobbat på en och samma förskola under hela våren och några månader in på hösten så fick jag över ett erbjudande att jobba heltid under 6 veckor på ett annan förskola. Att den ena öppna nya dörrar ser jag som en framgång! Men också att min erfarenhet av att jobba med barn är växt, och det är något jag kommer att ha med mig resten av mitt liv!
 
Största framgång på det privata planet?
Körkortet! 
 
Största misstaget?
När jag klippte av mig håret! Sen, i början av året dokumenterade jag varje dag med ett litet klipp som jag sedan i slutet av året skulle sätta ihop till en lång video där en dag visas i ca en sekund. Jag slutade efter att ha filmat varje dag i 3 månader och det var ett av mina misstag iår. Hade varit väldigt kul att ha haft något nu att klippa ihop. MEN, då ser jag det som ett utmärkt tillfälle att filma mitt 2015 och au pair året! 
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag tror det har varit ett väldigt lyckligt år med mer skratt. Men såklart, jag gråter för minsta lilla haha. Men dom gånger jag varit riktigt glad och riktigt ledsen så tror jag glädjen vann! 
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Bilen.
 
 Något du önskade dig och fick?
En varm och riktigt fin sommar. Och körkortet såklart! (Japp, kommer inte sluta tjata om det!)
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Fyllde år på en måndag, så tjejerna kom hem till mig, drack lite cider och åt jättegod plockmat! 
 
Vad fick dig att må bra? 
Mina vänner, min familj, vår katt Ralph och en varm sommar! 
 
Vem saknade du?
Väldigt många av mina vänner, som man alltid har efter inom räckhåll men som nu bor lite kors och tvärs över landet, eller utomlands. 
 
Mest stolt över?
Återigen, körkortet. Att jag fick klart au pair ansökan efter sån lång fördröjning. Att jag har sparat undan pengar inför USA, sen är jag väldigt stolt över mina vänner som tagit beslut om vad dom vill plugga till, att dom flyttat till en ny stad helt själv osv.
 
Högsta önskan just nu?
Att jag får en grym start på 2015 och att det fortsätter så året ut!
 
Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
Under 2014, nu när jag tänker efter, så har det varit mycket framtidstänk, mycket förberedelser inför mitt au pair år. Jag jobbade så mycket som möjligt för att spara pengar till USA, jag kämpade med körkortet för att ens överhuvudtaget komma iväg till USA. Hela 2014 har känts som en lång förberedelse inför 2015. Så till nästa år, då lever jag i det jag så länge förberett mig till. Jag vill leva i nuet och ta vara på att som erbjuds! Sluta tänka och oroa mig så mycket.
 
 
Övrigt | |
Upp