Interview: Check!

Kom precis hem från Uppsala där jag hade min au pair-intervju. Jag och min intervjuare, som var jättetrevlig, mötes upp på tågcentralen och satte oss ned med lite fika. 
Amanda, som min intervjuare hette, började förklara lite om hur intervjun kommer att gå till. Hon gav mig lite papper och förklarade saker som man skulle fylla i lite längre fram så som internationellt körkort och hälsoundersökningen. Fick även fylla i för polisregisterutdraget. Där efter gick vi direkt in på den engelska delen.
 
Helt ärligt så var engelskan inte med mig idag. Väldigt ringrostig och dåligt ordföråd. Måste ha varit nerverna, dock så kände jag mig väldigt lugn. Men jag hoppas det gick bra ändå. 
Hon frågade mig frågor som "Varför vill du åka som au pair?" "Vilka egenskaper ska en au pair ha?" "Vad skulle du göra med barnen en regning/solig dag?" etc. 
 
Efter det började den drygaste delen av intervjun, att svara på ca 180 riktigt konstiga frågor. Vissa frågor visste jag inte alls vad jag skulle svara på, så det får gå som det går haha! Frågade om dessa frågor kunde vara avgörande, men hon s att det inte var det, att alla au pairer världen över var tvungen att svara på likande frågor. Detta för att kolla om man är "dum i huvudet", hoppas man klarar sig från den titeln då haha!
 
Till sist så fanns det tid för frågor och vi gick genom lite om försäkringar, vad som ingår och så vidare. Men hade inget just då som jag undrade över, utan jag förväntar mig att fler frågor kommer att komma under tiden, också när man väl är där. 
 
Nu är det bara att vänta! Ska försöka hinna klart med au pair-videon den här veckan och kolla över tider för hälsoundersökningen. Kul att få checka av ännu en sak på listan! 
 
Ansökningsprocessen | |
#1 - - Bella:

Vad kul! Vet du ungefär när du ska åka? :D

Svar: Än så länge har jag inget datum, förhoppningsvis hamnar jag snart i matchingsprocessen där man matchar med familjen. Men jag hoppas på att komma iväg till våren :)
Anna Westergren

Upp