Saturday in the city

Min första riktiga lediga helg och lördagen spenderades inne i NYC med ett gäng andra au pairer. Äntligen fick jag strosa runt utan att vara kopplad till en guidad grupp. Fast med det tjejgänget jag var med, som redan många av dom har varit här i 1 år, så blev man rätt mycket guidad idag, vilket har varit jätteroligt och givande.
 
Vi började med att gå hela vägen ner från Grand Central till China Town där vi hittade ett litet och mysigt nuddelsoppställe.
Mätta och nöjda visade tjejerna mig och Linn (en tjej som flyttade hit veckan innan mig) en svensk godisaffär och heter Sockerbit. Galet dyrt men så jävla värt om man har cravings efter svenskt godis någon gång. Vi gick och gick och gick, kan säga att det kommer att kännas i morgon...
 
Jag och Linn stannade kvar lite längre, för att kolla lite affärer och se staden på kvällen med alla lampor. Fick aldrig möjligheten att se det sist jag var här i NYC. Avslutade vår lilla trip på Grand Central med BLT-middag och sedan gick tåget hem runt 9.
 
Om inget annat blir planerat så blir det city nästa helg också, kanske en premiärutgång!
 
Livet i USA | |
#1 - - Bella:

Hur så härligt! :D

#2 - - Amanda:

Sv: Hej! Åh vad roligt att höra :) Ja det tycker jag också att det skulle vara! När har du tid? Kram

Upp