Update

Helt imponerad av erat tålamod till min urusla uppdatering här på bloggen. Trodde verkligen inte att jag skulle få sån seg start, men jag måste vara ärlig och säga att jag är så sjukt dålig på att ta bilder, och en blogg utan bilder är för mig väldigt tråkig så ibland tänker jag inte ens på att uppdatera pga vill inte ha en "tråkig" blogg haha. Men det kanske är bara jag som tänker så, det kanske inte gör så himla mycket med lite textinlägg ibland? 
Tänkte i alla fall berätta lite kort om mina senaste dagar:
 
Måndag: Snow Day och jag jobbade bara halvdag så vi gick genom lite rutiner.
 
Igår (tisdag): Hade jag min riktiga första jobbdag, ensam med tvååringen som jag ska ta hand om om dagarna. 
Allt gick jättebra, förutom när jag på morgonen skulle försöka hitta till Qs aktivitet han har på tisdagar, men fick fel adress av VM och cirkulerade runt i 45 min haha. Sen när jag väl fått rätt adress och hittat till byggnaden så var det inställt. Men Q somnade i bilen och fick sin nap för dagen iaf! Träffade också två andra au pairer som bor ca 15 min från mig. Vi tog en kvällsfika, pratade en massor och bestämde för att besöka NYC nu på lördag. Jättefina tjejer!
 
Idag (onsdag): Jag och Q åkte till affären för att handla lite matvaror, älskar hur nyttig min värdfamilj är! Hela den här butiken är som ett matfitspokonto på instagram haha! Bara ekologiska och organiska varor, finns liksom inte ens vanligt godis eller chips. Och dom har en jättebuffé och café inne i butiken med även där, nyttig och välgjord mat. Ska ta kort på stället någon gång så att ni får se!  
Vi fick med oss hem lite frukt, avokado (Q älskar det), bröd, havregrynsgröt och greenjuice! 
Sen var det vanliga rutiner, lunch, nap, och hämta upp C (bara på onsdagar). 
Slutade dock en timme senare idag eftersom jag jobbade halvdag i måndags. Ikväll är mina värdföräldrars vänner här, mat, vin och serier, härligt! 
 
Bilder på hur det ser ut när man kliver in i mitt rum, 160 säng klagar man inte över! Och sen från våran starbucksdejt.
 
 
Livet i USA | |
Upp