Update

Nedräkningen är på riktigt och nu är det mindre än tre veckor kvar! 
Jag har börjat med lite förberedelser och planering inför kommande dagar, men det sket sig när jag helt hade glömt bort trettondagen (röd dag) vilket betydde att mina ärenden den dagen fick skjutas upp. Och även idag när jag fick vikariejobb på förskolan. Så nu har jag en hel del att göra i morgon! Har varit rätt lidande med förberedelser under högtiderna, vilket har gjort allt dubbelt så stressigt. Men nu verkar allt rulla på och jag har fått ihop alla papper inför ambassaden nästa vecka! 
 
Har även fått kontakt med två tjejer som åker samma datum som mig och från arlanda. Alltid kul att ha pratat med varandra innan det är dags för avresa! Ska även försöka få tag på resten av tjejerna som åker samma datum! 
 
Uppdatering angående familj: Allt känns bara bättre och bättre för varje dag som går. Jag håller riktigt bra kontakt med speciellt mamman, men även pappan som skickar ofta mycket bilder, tex nu när dom varit och åkt skidor och berättar lite snabbt om vad dom gjort under dagen! Min VM skriver oftast långa, mer detaljerade mejl så det är en riktigt fin kombination! 
Jag vill inte ha för höga förväntningar, men det känns verkligen som om jag hitta rätt! 
 
Kram
 
Förberedelser | |
#1 - - Elin:

ÅH! Vad härligt och alldeles fantastiskt roligt att du får komma iväg! :)
Min ansökan ska skickas iväg för godkännande och sen är jag redo för att hitta en familj, och jag kunde inte vara mer peppad.

Svar: Ja jag har väntat så länge på att få komma iväg, körkortet som hindrade mig... Men nu äntligen! :) Gud vad kul! Ska bli jättekul att följa din blogg :) Kram
Anna Westergren

#2 - - Rebecca:

Hur många förskolor har du jobbat på? Tänkte på det med referenser och erfarenhet av olika åldrar.
Vad tog du med i din au pair video? :) jättekul att du börjar videoblogga nu!

Svar: Har under det senaste året jobbat mellan två olika förskolor, lite mer på en av dom. Min referens var från min praktikplats som jag hade innan jag började vikariera. Så i okt 2013 började jag en 3 mån praktik och skrev min referens utifrån dom timmarna, men sen har ju jag fått ihop många fler timmar under förra året också. Dom åldrarna jag jobbade med var mellan 1-6 år. Berätta lite kort om vem jag var, om Gävle, min familj osv. Jag tog jag mest tid till att svara på att varför jag vill åka iväg som au pair och om min barnerfarenhet, något familjerna uppskattar.
Vad kul att höra! :) Kram
Anna Westergren

#3 - - Rebecca:

Hej igen och tack för svaren! :) En till fråga bara, hade du bara en referens eller behöver man fler? Behöver man skriva ytterligare fler referenser när man tjänar in fler barntimmar?

Svar: Hej! Förlåt för att väldigt segt svar, men här kommer det iaf :) Jag hade en referens som täckte hela mina 200 barntimmar, sen hade jag två referenser om hur jag är som person (haha kommer inte ihåg vad dom kallade det). Nä alltså jag hade totalt omkring 2000 samlade barntimmar men hade bara referens på 460 typ, från min praktik. Men sen har jag jobbat på samma ställe som jag praktiserade på och fått ihop fler timmar. :)
Anna Westergren

Upp