Q&A - Part 2

Bättre sent än aldrig, haha!
Har du något tips att skriva brevet till familjerna?
Det jag hade i åtanken när jag skrev mitt brev var att jag ansökte om ett jobb, man skrivet ett personligt brev som stärker ens CV, men i detta fall så stärkte det min ansökan. Ha en lockande inledning i ditt brev så att familjerna vill fortsätta läsa. Släng in lite humor men också seriös fakta. Har egentligen inga punktliga tips på hur brevet kan vara, skrev ut den information jag trodde skulle vara nödvändig och som också kanske förklarade saker i min ansökan som inte varit så detaljerade. 
 
Är du glad att du åkte med SI? 
Jag är en så länge väldigt nöjd med SI. Jag var som sagt väldigt noga med valet av organistion denna gång då jag redan har varit med om en dålig erfarenhet med tidigare org. som utbytesstudent.
 
Hur ser ditt schema ut?
Jobbar 8-17 måndag till fredag. Sen brukar jag sitta barnvakt på lördagkväll ibland, och då får jag lite extra pengar (eftersom jag redan jobbar alla mina 45 timmar i veckan). Kan skriver en mer detaljerad text om hur en vanlig dag ser ut, om ni vill. 
 
Något tips att göra sin ansökan bra? 
Ha så många barntimmar som möjligt, ju fler desto bättre! Försök ladda upp bilder när du ler och angående videon, något jag fick redan på från både min värdfamilj och en kompis värdmamma, att vara naturlig och inte överdriva tex din passion för barn, dom kommer att genomskåda hur fejk och överdrivet allt är och klickar bort dig. 
 
Vad sa dom ungefär på intervjun?
LÄNK till ett inlägg om hur min intervju gick.
 
Vad heter din utbytesblogg om man vill kika in den?
HÄR kan du hitta den! 
 
Ber om ursäkt till dig som höll/håller på med ansökan till SI och fick VÄLDIGT sega svar, bättring på det! 
 
 
Q&A | |
#1 - - Anonym:

Gör en video om "a day as an au pair" bra blogg! :)

Upp